Definisi
Satu komitmen bertulis agensi kerajaan kepada pelanggan untuk memberikan perkhidmatan atau keluaran mengikut standard tertentu. Komitmen ini dipamerkan kepada pelanggan.
PIAGAM PELANGGAN SMAASZA
- Memastikan tenaga guru yang cukup, berkemampuan dan berdedikasi.
- Memastikan proses pengajaran dan pembelajaran berjalan dengan lancar mengikut perancangan dan program yang disusun rapi serta tepat pada waktunya.
- Menyediakan kemudahan prasarana persekolahan seperti kemudahan tempat belajar, asrama, tempat sukan/rekreasi, peralatan pengajaran, makmal bahasa, makmal sains, bilik komputer, perpustakaan dan kaunseling.
- Memberi maklumat terkini yang diperlukan oleh pelajar dengan cepat dan tepat.
- Memastikan pemuafakatan antara pelajar dengan pelajar, pelajar dengan guru dan guru dengan guru menjadi komitmen sekolah.
- Memastikan pelajar lepasan SMAASZA mempunyai akhlak dan keimanan yang teguh serta keintelektualan yang tinggi bedasarkan bidang ilmu.
- Meningkatkan mutu disiplin setiap pelajar.
- Memberikan kemudahan pemakanan, kesihatan, kewangan dan pengangkutan.
- Menjalinkan hubungan muhibah antara sekolah dengan ibubapa.
- Memastikan jentera pentadbiran sekolah merancang dan melaksanakan dasar memanfaatkan sumbe kewangan dengan amanah dan berkesan.
- Memastikan pelajar-pelajar lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan PMR, SPM, STPM, STAM dan Syahadah Thanawi.
- Mengadakan kemudahan kelas tambahan dan bimbingan kepada semua tingkatan tidak kurang dua(2) jam seminggu.
- Memastikan permohonan pengeluaran dokumen-dokumen seperti suat akuan pelajar, surat berhenti sekolah, surat pertukaran dan sijil-sijil kokurikulum siap tidak melebihi dua(2) hari.
0 comments:
Post a Comment